دسته بندی مبلمان منزل
وبلاگی از جنس محتوا
اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



موضوعات
نویسندگان
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند





دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 47
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 75
:: باردید دیروز : 100
:: بازدید هفته : 176
:: بازدید ماه : 175
:: بازدید سال : 444
:: بازدید کلی : 1346
دسته بندی مبلمان منزل

از قرن 15 به بعد، مبلمان کم کم گسترش یافت. در قرن هجدهم، مبلمان حجیم و آراسته بازتابی از معماری و مکان‌های مذهبی آن زمان بود. سنگ‌ها و چوب‌های کمیاب تزئین می‌شدند و این مختص زمانی است که مهارت‌های فنی و تکنولوژی ماشینی هنوز نتوانسته بود قدرت سازندگان را افزایش دهد.

مبل بخر

مبل ها یا مبلمان با ترکیبی از قطعات پیش ساخته ساخته شده از چوب به هم متصل می شوند. مبلمان از دگرگونی و دگرگونی چهار پایه و میز تشکیل شده است و همانطور که گفته شد در طول تاریخ مبلمان شاهد تغییرات زیادی بوده ایم. مبلمان انواع مختلفی دارند که از مهمترین آنها می توان به مبلمان منزل و مبلمان اداری اشاره کرد.

مبلمان منزل و مبلمان اداری نیز با توجه به سلیقه و رنگ دارای تغییرات متفاوتی هستند که در مورد انواع مبلمان منزل که هدف اصلی راهنما می باشد به اختصار توضیح می دهیم.

دسته بندی مبلمان منزل
مطمئنا همه ما با انواع مبلمان منزل آشنا هستیم که می توان به موارد زیر اشاره کرد

مبلمان کلاسیک
این مبلمان برای سلیقه افرادی که طرفدار سبک کلاسیک هستند مناسب است. زیرا دارای نقش و نگارهای خاصی هستند که با دست طراحی می شوند.

مبل استیل
مبل استیل نسبت به مبل کلاسیک منبت کاری بیشتری دارد. این نوع مبل برای خانه های بزرگ و پر زرق و برق مناسب است.

مبلمان راحت
این نوع مبلمان برای رفع خستگی روزانه مناسب است. مبلمان راحتی از آن دسته مبلمان هایی است که با نشستن و تکیه دادن به آن می توانید احساس راحتی کنید.

اجزای مبل
ابتدا نگاهی کلی به موارد استفاده در مبل می اندازیم و با متریال خوب آن ها آشنا می شویم و سپس به بررسی انواع مبل می پردازیم.

متریال چوب
اکثر محصولات مبله از چوب سخت (چوب) یا چوب نرم ساخته می شوند.

چوب سخت به چوب مانند چوب ماهون، گردو، افرا، بلوط، گیلاس، توس، ساج و اسپند و چوب نرم به چوب هایی مانند کاج و صنوبر، ماموت (چوب قرمز) و به آن سرو می گویند. مبلمان ساخته شده از چوب نرم بسیار ارزان تر از چوب سخت است. این یکی از مهمترین مواردی است که در هنگام خرید مبلمان باید به آن توجه کرد.

جنس بالش و پارچه
جنس پارچه های روکش، نوار دوزی، لنت صندلی و فنرهای مورد استفاده در مبلمان متفاوت است و در عین حال راحتی و استحکام مبل را تعیین می کند. برای این منظور از فنرهای سیم پیچ ساده، فنرهای مخروطی سیم پیچ، فنرهای زیگزاگی و فنرهای مارپیچی که با نخ یا سیم یا گیره به هم متصل می شوند استفاده می شود.

با پارچه، پلی استر و پلی اورتان پر شده است. معمولاً یورتان به دلیل دوام و مقاومت بالا، وزن کم و خاصیت ضد لغزش بیشتر از سایر موارد مشابه آسیب می بیند. اگرچه کیفیت فوم های مورد استفاده بسیار متفاوت است، اما بهترین آنها فوم های متراکم تر با بالاترین محتوای اورتان هستند.

برای پوشش از پارچه های طبیعی و مصنوعی مختلفی استفاده می شود. هنگام خرید مبلمان باید به این نکته توجه کنید که پارچه از چه چیزی ساخته شده و چگونه از آن نگهداری می شود. پارچه ارتباط مستقیمی با قیمت مبلمان دارد و هر چه بهتر باشد البته قیمت مبلمان بالاتر می رود. همچنین به خاطر داشته باشید که کارخانه های پارچه هرگز تضمین نمی کنند که پارچه های مورد استفاده در مبلمان شامل گارانتی آنها می شود.

اگر بخواهیم لیست تولیدکنندگان پارچه مبلی را در اینجا ذکر کنیم، باید لیست بلندبالایی بنویسیم. اما تولیدکنندگان زیادی در ایران هستند که در کنار سایر پارچه ها، پارچه مبلی را نیز تولید و روانه بازار می کنند. این تولیدکنندگان سعی می کنند متنوع ترین محصولات را با طرح های مختلف و رنگ های شاد در اختیار خریداران قرار دهند. در اینجا چند نام آشنا در صنعت نساجی که در زمینه تولید پارچه مبلی فعالیت می کنند آورده شده است:

 

چارچوب اصلی اتاق نشیمن
این قسمت یکی از قسمت های اصلی مبلمان است و در تعیین قیمت هنگام خرید مبلمان نقش اساسی دارد. قاب ها عمدتاً از چوب سخت و گاهی از فولاد و تخته های پلاستیکی چند لایه یا فشرده ساخته می شوند. البته شما نمی توانید این قسمت را ببینید، بنابراین روی لنت مبل فشار دهید تا تست کنید و ببینید آیا قاب احساس می شود یا خیر. اگر می توانید قاب را احساس کنید، به این معنی است که پس از مدت کوتاهی باید آن را دور بیندازید. همچنین یک بار روی آن بنشینید تا مطمئن شوید که پد همه جا یکسان است و بالا و پایین ندارد.

کوسن
به کوسن های مبلمانی که انتخاب می کنید دقت کنید معمولا برای پشتی مبل ها کوسن ها در سه حالت و چیدمان مختلف قرار می گیرند.

: پشت ثابت یا ثابت در پشت (مدل محبوب در هنگام ساخت مبلمان در اواسط قرن بیستم)

پشتی کوسنی (متداول ترین مدلی که در مبلمان L شکل استفاده می شود و کوسن های پشتی منحنی هستند تا دور دسته های مبل قرار بگیرند)

scatter-back آرایش بدون کوسن، اسکلت پشتی چند لایه مبل را پنهان می کند.

 

Www.royal-furniture.ir



تعداد بازدید از این مطلب: 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : سهراب مجدی
تاریخ : سه شنبه 10 اسفند 1400
نظرات
مطالب مرتبط با این پست

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








درباره ما
آخرین مقالات فوری و مهم مربوط به سیاست، ورزش، اقتصاد، سینما، قیمت ها و اخبار ویدئویی را در اینجا دنبال کنید.
منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید